Untuk menyembuhkan flu Update

Untuk menyembuhkan flu Update

Penyembuhan yang tidak diketahui untuk selesema, Propolis, juga dikenali sebagai "Pembela Hive", yang merupakan produk semulajadi yang diberikan kepada kami oleh lebah, dan digunakan berabad-abad yang lalu oleh orang-orang Mesir purba dalam satu upacara paling suci mereka, mumia, kini telah menemui jalan kembali sebagai perangsang imun untuk melawan selesema dan selesema.

Bahan ini lebih kurang tidak diketahui telah kagum saintis moden dan penyelidik sejak sedekad yang lalu. Mereka mendapati bahawa produk ini selamat tinggal dari lebah bukan sahaja perangsang imun, tetapi telah terbukti sebagai antibiotik semulajadi, yang mempunyai anti-bakteria, anti-kulat dan anti-viral.

Walaupun ubat lebah-produk sebahagian besarnya dibuang di Barat memihak kepada ubat sintetik pada akhir abad ke-20, kebangkitan mereka berkembang, terutamanya sebagai antibiotik moden membuktikan semakin tidak berkesan terhadap bermutasi strain virus selesema dan bakteria.

Bakteria dan virus telah belajar untuk terus hidup di bumi ini lebih lama daripada manusia atau binatang. Malah bakteria adalah bentuk pertama kehidupan di bumi dan telah ada selama empat bilion tahun. Seperti semua organisma hidup mereka mempunyai kepintaran semula jadi mereka sendiri dan keupayaan untuk berkembang dengan cara yang menjamin kelangsungan hidup mereka.

Lebah, ia seolah-olah telah menemui cara untuk mengalahkan bakteria untuk permainan survival dengan bahan ajaib dalam Propolis dicipta daripada resin tumbuhan. Jika kita mahu melindungi diri kita daripada sentiasa berkembang patogen sejuk dan selesema, kita boleh mengambil iktibar daripada lebah dan berbalik kepada Propolis untuk melindungi pemilikan yang paling berharga kita, kesihatan kita,

Jadi, apa yang Propolis? Dikenali sebagai gam lebah atau bee dempul adalah campuran resin pokok dan rembesan lebah digunakan dalam pembinaan dan penyelenggaraan sarang.

Lebah menggunakan bahan melekit untuk beratur dinding sarang dan berhenti sehingga retak apabila membina habitat mereka. Hampir setiap permukaan dalam sarang disalut dengan lapisan nipis bahan pensterilan. Sarang perlu steril, beribu-ribu lebah yang hidup di dalam sarang perlu mewujudkan persekitaran yang bebas daripada penyakit dan kulat jangkitan.

Menariknya, lebah menyarungi pintu masuk sarang dengan bahan ini 'melekit', dan untuk mengakses sarang lebah mesti merangkak melalui pintu masuk yang membersihkan mereka dari sebarang bakteria dan menyimpan sarang selamat untuk penduduknya. Jika secara kebetulan mana-mana badan asing yang mereka tidak dapat mengeluarkan secara fizikal seperti labah-labah atau tetikus memasuki sarang ia mula-mula bergerak dan kemudian swathed dalam kepompong Propolis, yang berkuat kuasa mummifying mereka memastikan kemandulan berterusan sarang.

Pembekal penjagaan kesihatan sentiasa mencari cara-cara baru untuk mengubati selsema dan melawan potensi wabak bencana yang farmaseutikal moden mendapati sukar untuk dirawat. Babi H1N1 terbaru virus selesema adalah contoh terbaik. Apakah mungkin satu produk lama abad dari sarang akan muncul semula sebagai peluru ajaib mereka telah cari?

Tidak seperti antibiotik, kita boleh mengambil Propolis setiap hari sebagai ubat untuk selesema, dan sebagai langkah pencegahan untuk menguatkan imuniti kami menikmati kemudahan penyakit. Ia kini boleh didapati di seluruh dunia dari kedai-kedai kesihatan yang baik.

Berhati-hatilah Pada masa artikel ini, ujian klinikal dengan Propolis ke atas wanita hamil belum dinilai, maka ia adalah langkah yang bijak untuk memeriksa dengan pembekal kesihatan anda terlebih dahulu.

Jika anda sedang menyusukan anak, maka yang sama terpakai.

Juga, jika anda alah kepada sengatan lebah atau madu kemudian Propolis boleh mendorong reaksi serius. Kesan sampingan yang lain sama dengan sengatan adalah keradangan dan kemerahan kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar