Lebih dari Hanya Penyembuhan yang

Lebih dari Hanya Penyembuhan yang

Bagi tahun, adik perempuan saya telah omelan saya tentang rutin saya dan kekurangan saya kepentingan dalam apa-apa di luar kerja. Dia sentiasa cuba untuk menarik saya untuk pergi dengan dia pada membeli-membeli-belah itu atau janji temu spa. Saya sentiasa mendengar nama-nama jenama menyebut beliau atau frasa Saya tidak menjaga, seperti totes cepat, terapi kolagen atau minyak pati.

Saya penyelenggaraan yang rendah. Atau sekurang-kurangnya saya menganggap diri saya kurang girly daripada kebanyakan wanita yang saya tahu. Berbanding dengan adik perempuan saya, saya akan kelihatan seperti lelaki. Jangan salah faham. Aku tidak ada tomboy. Saya tahu bagaimana untuk memohon saya sendiri membuat, atau mengendalikan pengering rambut, ia hanya bahawa saya sentiasa dalam keadaan tergesa-gesa, dan tidak merasa perlu untuk menjadi semua dolled sehingga setiap kali saya melangkah keluar dari apartmen saya.

Apabila saya bangun, saya menggosok gigi, memukul pancuran, jalankan sikat melalui rambut panjang bahu saya sambil memetik daripada pakaian kerja yang sesuai, dan kemudian menuju ke pejabat saya. Sarapan sentiasa di tempat kerja.

Saya mengambil masa tujuh tahun untuk menyedari bahawa saya telah menjadi seorang yang gila kerja biasa dengan catatan masa dalam 12-15 jam, 5-6 hari seminggu. Saya diiktiraf ini selepas beberapa lawatan ke bilik kecemasan tahun ini. Pada lawatan pertama saya ke hospital, saya dapati untuk pertama kalinya bahawa saya mempunyai asma. Ia mengejutkan kerana saya tidak pernah mempunyai apa-apa serangan sebelum ini sehingga itu. Tiada di kalangan ahli keluarga saya mempunyai asma. Lawatan kedua ke bilik kecemasan adalah disebabkan oleh tekanan darah tinggi. Selepas beberapa minggu memantau tekanan darah saya, saya telah disahkan menghidap tekanan darah tinggi. Aku memukul ibu saya untuk penyakit ini dan saya hanya pada akhir dua puluhan saya.

Saya telah mendapatkan di de-menekankan kerana saya merasakan bahawa badan saya tidak boleh menunjukkan tanda-tanda pengabaian ini awal. Saya terserempak dengan banyak artikel mengenai pemikiran positif, pernafasan perlahan, senaman, diet dan terapi urut. Dan kemudian saya teringat minyak pati kakak saya akan sentiasa merujuk kepada. Aku memberikannya isyarat go saya untuk membuat temujanji untuk kita di spa tempatan.

Kita dihidangkan dengan minuman sebaik sahaja kami tiba di spa. Saya pergi melalui senarai perkhidmatan yang ditawarkan dan aromaterapi dan minyak pati dipilih. Saya dipilih secara rawak minyak pati lavender untuk rawatan saya. Ia ternyata menjadi pilihan yang sempurna kerana saya mendapat tahu kemudian bahawa minyak pati lavender digunakan untuk mengubati asma, darah tinggi dan tekanan.

Rawatan ini adalah indah. Tukang urut saya expertly digunakan perlahan, strok berirama pada saya. Muzik yang tenang, lampu lilin dan aroma manis minyak lavender yang penting dibuat begitu aman bahawa saya terpaksa secara sedar membuat satu usaha untuk berjaga. Saya mahu menikmati majlis tersebut dan tidak tidur melalui keseluruhan sesi.

Secara keseluruhan, ia adalah satu pengalaman yang hebat. Bukan sahaja saya menemui terapi penyembuhan baru untuk dimasukkan ke dalam rutin saya, saya juga akhirnya menemui cara terbaik untuk bon dengan kakak saya. Ini kini sesuatu yang kita lakukan bersama-sama secara tetap. Siapa sangka ini minyak pati akan menyembuhkan lebih daripada penyakit tubuh badan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar