Sememangnya Merawat Buasir dalam Wanita

Sememangnya Merawat Buasir dalam Wanita

Walaupun dalam banyak cara, merawat buasir secara semula jadi di kalangan wanita adalah tidak berbeza dengan merawat buasir di kalangan lelaki, ada hal keadaan tertentu di mana pendekatan yang berbeza mungkin diperlukan kerana ada sebab-sebab yang sering berbeza mengapa buasir mungkin membentuk di kalangan wanita di tempat pertama.

Lelaki dan wanita sama-sama terjejas oleh timbunan (juga dikenali sebagai buasir) dan mereka sering hasil daripada gaya hidup pesakit. Mereka kadang-kadang membentuk disebabkan oleh diet yang lemah atau gaya hidup tidak sihat yang tidak termasuk cukup buah-buahan segar, serat atau senaman. Kadang-kadang, mereka boleh disebabkan oleh mengangkat berat.

Kadang-kadang, buasir di kalangan wanita boleh menjadi hasil daripada kehamilan dan jika ini adalah kes itu, tunggu dan lihat 'mungkin diperlukan sebelum perlu mengambil sebarang tindakan yang teguh. Semasa mengandung, perubahan hormon boleh memberi kesan kepada urat dalam dubur, menyebabkan mereka lemah. Di samping itu, terdapat lebih banyak darah beredar semasa mengandung dan ini dengan sendirinya boleh menyumbang kepada buasir. Juga, berat bayi yang semakin meningkat boleh memberi tekanan pada kawasan dubur, menyebabkan kesesakan.

Jika buasir hanya terbentuk semasa mengandung, ia adalah sangat mungkin bahawa keadaan akan kembali semula kepada keadaan sebelum hamil dalam masa beberapa minggu penghantaran. Walau bagaimanapun, semasa mengandung, merawat buasir secara semula jadi di kalangan wanita boleh hanya terdiri daripada memastikan bahawa anda mengambil senaman ringan dan membuat penambahbaikan halus untuk diet anda, dengan upping pengambilan serat dan makan pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran. Selain itu, minum air yang cukup boleh membantu menjaga najis lebih lembut, jadi pastikan bahawa anda minum sekurang-kurangnya sebanyak 2 liter air setiap hari.

Jika buasir anda tidak akibat daripada kehamilan, tunggu dan lihat pendekatan tidak sesuai kerana tanpa mengambil tindakan, ia adalah berkemungkinan bahawa keadaan akan bertambah buruk. Malangnya, pembedahan dan lebih persediaan kaunter tidak boleh menjadi penyelesaian kekal kerana mereka tidak merawat punca.

Sememangnya merawat buasir di kalangan wanita dengan menggunakan strategi untuk menangani punca yang boleh menjadi sangat berjaya. Selain perubahan pemakanan dan gaya hidup, terdapat beberapa langkah-langkah mudah yang boleh membawa kelegaan sakit cepat, termasuk memohon dicairkan hazel sihir untuk buasir dan mengambil sitz mandi untuk mengurangkan gejala dan menjaga kawasan cermat bersih.

1 komentar:

  1. apakah anda ingin memiliki bisnis sendiri? atau memiliki rumah pilihan Anda? pedro jerome menawarkan pinjaman 2 tingkat dengan pembayaran pinjaman yang fleksibel sesuai dengan pinjaman individu dan hak internasional, pinjaman saya diberikan dengan sekejap mata ketika saya mengajukan $800,000.00 untuk memperluas bisnis pakaian saya jadi saya akan menyarankan siapa pun di sini mencari bantuan keuangan untuk menghubungi pedroloanss@gmail.com atau whatsapp nomornya di +18632310632. semoga beruntung.

    BalasHapus